Soundful Sessions

Soundful Sunday bestaat uit een groep muzikanten met ieder zijn eigen talenten.
Daarnaast kent ook iedereen nog wel iemand met een talent. Al deze personen stellen we graag aan jullie beschikbaar!
Hieronder vind je allerlei workshops met een korte beschrijving.
Klik op de titel van de workshop om een e-mail te sturen naar Rick@vechelventures.nl voor meer informatie ofwel het boeken van deze workshop!

• Gig Stageperformance, door Rick Vechel
    De ideale voorbereiding op jullie gig? In slechts twee sessies is de band stageready: de ideale voorbereiding op jullie show voor niet alleen headbanging, guitar throwing maar ook visuele elementen en praten, zoals de aan- en afkondiging.
  • Je eigen drumvideo, door Joey Wojcik
    Naast het spelen in bands kun je ook natuurlijk zelf een stuk spotlight claimen met een ingespeelde cover op YouTube. Van a tot z leer je in deze workshop alles wat je moet weten (en we maken er direct ook eentje)!
  • Een nr. 1 Hit schrijven, hoe moet dat?door Jesse Deledda
    Bekende artiesten werken vaak samen met professionele songwriters om een hit te schrijven. Nu kun jij ook zelf leren hoe je dit moet doen. Tijdens deze workshop krijg je te zien hoe de professionele songwriters te werk gaan en wat er allemaal belangrijk is bij het schrijven van een hit en gaan we daarmee aan de slag.
  • Zang: Do’s & Don’ts, door Lea Lomans
    Hoe bereid je je voor op een optreden? Hoe belangrijk is zangtechniek op het podium? Hoe haal ik die ene hoge noot? Lea vertelt je de do’s en don’ts van zingen tijdens een repetitie én voor op het podium. Ook beantwoord ze al je vragen over zangtechniek.
  • Arrangeren 101, door Ruben Verkerke
    Hoe maak je van een nummer bestaande uit een aantal losse partijen een song waarbij alle partijen mooi in elkaar passen? Een zanger(es) begeleiden, hoe doe je dat? Schrijven voor allerlei toffe extra’s naast je gitaar en drums? Deze vragen en meer worden in deze workshop aangepakt!
  • Find Yourself, door Joey Wojcik
    Individuele coaching om precies te vinden hoe jij op het podium wilt staan! We kijken naar je helden, we kijken naar wat jij wilt op het podium en gaan aan de slag om jouw stageperformance te optimaliseren!
  • Business Sessions, door Rick Vechel
    Gaandeweg komt er van alles op jullie pad. Een promotie campagne opzetten, inkomsten door optredens, verkoop van opnames, streaming, package deals, perspakketen; alle vraagstukken zijn welkom bij de Business Sessions!
  • Samenzang, door Lea Lomans
    Wat is er leuker dan in je eentje zingen? Samen zingen natuurlijk! Jij en een paar mede zangliefhebbers willen graag samen (meerstemmig) zingen, maar waar begin je? In deze workshop helpt Lea je bij de basics van het meerstemmig zingen; a capella of met begeleiding.
  • Doorbreek je writersblock, door Jesse Deledda
    Niet meer weten waar je over wilt schrijven’ of ‘wel weten waar je over wilt schrijven maar niet goed weten hoe je dit moet verwoorden’ zijn dingen waar iedere singer-songwriter op een gegeven moment tegenaan loopt. In deze workshop krijg je alle tools die jou, activeren om creatief te denken en de mooiste songtekst op papier laten zetten.
  • Guitar Bootcamp, door Ruben Verkerke
    Een gitaarworkshop voor gevorderde gitaristen over o.a sound, techniek, timing en stijlen. Een workshop voor gitaristen die al een tijdje bezig zijn en de volgende stap willen nemen binnen hun persoonlijke speelstijl.
  • Van vreemden tot fans en ambassadeurs, door Rick Vechel
    Een speciale marketing training om het publiek voor je te winnen en te behouden. Hoe krijg je nieuwe doelgroepen? Wat kun je doen om fans tot trouwe fans te maken? Dit en meer leer je hier.
  • Theorie, de basics, door Lea Lomans
    Met YouTube-video’s en hulp van je beste vriend of buurvrouw red je het wel, maar soms is het handig om de basic skills van muziektheorie te beheersen. In slechts één workshop krijg je de informatie die nodig is om ieder lied naar keuze gemakkelijker te leren spelen op piano of (bas)gitaar.
  • Bandcoaching, door Joey Wojcik, Rick Vechel, Ruben Verkerke, Jesse Deledda en/of Lea Lomans
    Een bandcoach die de repetities bezoekt en jullie op weg helpt met alles waar vragen over kunnen zijn! Muzikale feedback? Doen we! Voorbereidingen op een optreden? Doen we! Voorbereidingen voor opnames? Doen we!

Je kunt direct een workshop boeken door op de titel te klikken voor jou en/of jouw band. Of is het een leuk idee voor bij één van onze jamsessies? Vul dan het formulier hieronder in of klik hier als het formulier hieronder niet goed leesbaar is.